Yritykset tuntuvat juuttuneen somessa, eli sosiaalisessa mediassa, paikoilleen.

Sama kaava firmasta toiseen: valju Facebook-sivu ja toimarin minipäiväkirja Twitterissä.

Turhan monessa yrityksessä somen annetaan änkyttää: toistaa yhtä ja samaa mutta paikka paikoin takerrellen. Se on kummallista, koska sosiaalisesta mediasta olisi paljon muuhunkin.

peruskauraParhaimmillaan some vahvistaa positiivista yrityskuvaa, auttaa asiakkaiden tavoittamisessa ja tukee tuotekehitystä. Kaikki ominaisuuksia, joita jokainen yritys tarvitsee!

Sosiaalisen median asiantuntija Mikko Nisula kiteyttää osuvasti: “Älykkäästi käytettynä sosiaalisen median seurannalla voidaan kerätä muun muassa tietoa ja käyttökokemuksia jonkin asian tai palvelun ympäriltä.”

Miksi siis tyytyä jauhamaan samaa peruskauraa kuin muut? Pienellä vaivalla sosiaalisen median kanavat voi valjastaa houkuttelevaan sisällöntuotantoon, joka tuottaa lisäarvoa.

Jos yritys käyttää sosiaalista mediaa aidosti vuorovaikutteisena ja keskustelevana välineenä, julkaisualustasta voi tulla olennainen työkalu markkinointiin ja asiakassuhteiden ylläpitoon.

Tämä tarkoittaa, että somesta saa rahanarvoisen työkalun, vempeleen, joka myös tuottaa, plusmerkkisiä numeroita viivan alle.

Koska nopeat syövät hitaat, kannattaa painaa kaasua. Jos yritykselläsi on jo kädet täynnä töitä, ulkoista sosiaalisen median osaaminen. Keskity itse ydinbisnekseen ja anna viestinnän ammattilaisen markkinoida.

Ota yhteyttä:

tia@tiayliskyla.fi

050 581 6152