Hyvä tarina myy. Se koskettaa, koukuttaa ja kiinnostaa.
Tarinallisen viestinnän ydinajatuksena on tuoda ihmiset ja tarinat esiin.
Menetelmässä lainataan median työtapoja: kerrotaan yrityksestä tai organisaatiosta yhtä kiinnostavasti kuin parhaimmissa lehtijutuissa. Juttujen lisäksi tarinallisuus on valokuvia, videoita ja blogeja. Niistä syntyy elämyksellisyys.
Elämyksellisyyden tavoitteena on, että yrityksen tai organisaation verkkosivuilla vierailusta tulee säännöllinen tapa, eräänlainen harrastus. Kun kohteesta tulee tuttu, sinne tekee mieli myös paikan päälle.
Tarinallinen viestintä & elämysmarkkinointi:
- Pintaa syvempää otetta bisnesideaan
- Juttua yrityksestä/ organisaatiosta ja sen perustajasta
- Tarinoita onnistuneista asiakassuhteista
- Faktaa alan näkymistä
- Tietoa yrityksen/ organisaation arvoista
- Päivittäisiä kuulumisia
- Tuotteiden, palvelujen ja bisnesidean esittelyä
Tarinallinen viestintä toimii markkinoinnissa. LUE LISÄÄ
Esimerkkejä
Vaikka maailma muuttuu, tarinat elävät. Vielä ei ole keksitty sellaista vimpainta, joka kumoaisi kertomusten viehätyksen.
Sen vuoksi tarinat ovat tolkuttoman hyviä markkinointiviestinnän työkaluja. Tarinat herättävät tunteita. Tunteet taas vaikuttavat kaikkein voimakkaimmin ostopäätösten tekemiseen.
Mikä on Sinun tarinasi? Kerro se minulle, niin teemme siitä yhdessä houkuttelevaa viestintää.
050 581 6152