Hyviä uutisia: konseptini tarinallisesta viestinnästä ja sisällöntuotannosta toimii. Uusin esimerkki on hienomekaniikkapaja EMS Oy.

Uudistimme yhdessä vakituisen yhteistyökumppanini Opiferumin kanssa EMS Oy:n verkkosivut elokuussa. Uusien nettisivujen ulkoasua oli jo suunniteltu, mutta sisältö puuttui.

Yhdessä EMS Oy:n omistajien Jari ja Eeva-Liisa Pirttisen kanssa rakensimme uusista nettisivuista modernin verkkopalvelun. Haastattelin ja toimitin yrityksen tarinan, palvelut, uutiset – käytännössä kaiken sisällön. Lisäksi valokuvasin yrityksen tiloja ja työntekijöitä ikään kuin täydennykseksi valokuvaajan ottamaan kuvasarjaan.

Nyt sivut päivittyvät säännöllisesti. Lisäksi otimme käyttöön sähköisen uutiskirjeen. Yhteistyömme jatkuu edelleen.

Lähtökohta ei ollut aivan helppo, koska konepaja on minulle vieras ympäristö. Tuskin vieläkään erotan sorvia hiomakoneesta! Mutta onneksi tarinallisen viestinnän keinot tepsivät  erilaisilla toimialoilla.

Yhteistyömme EMS Oy:n kanssa onnistui täydellisesti: yrityksen syksy on ollut kiireinen. Myynti on kasvanut syyskuusta lähtien huimat 26 prosenttia.

– Syksy on ollut ihan uskomattoman kiireinen. Tällaista syksyä ei ole koskaan ennen ollut, Eeva-Liisa Pirttinen kertoo.

Pirttisten mukaan uudet verkkosivut ovat toimineet oikein hyvin. Ne ovat iloiset, erilaiset ja nykyaikaiset. Lisäksi tarina tekstinä on mukava idea, lämminhenkinen.

– Tian palvelu on kokonaisvaltaista ja monipuolista. Vastaukset tulevat nopeasti ja ehdotukset ovat hyviä. Innostava asenne lisää positiivisuutta, Pirttiset sanovat.

Kiitos EMS Oy:n väelle luottamuksesta. Oli palkitsevaa onnistua, vaikka lankasahaus on minulle yhä mysteeri. On ilo jatkaa yhteistyötämme!

EMS Oy:n verkkopalvelu

LUE MYÖS:

Tarinat pysäyttävät infoähkyn