Tarina: Loviisan Aitta

Loistoesimerkki tarinallisen markkinoinnin onnistumisesta on sisustusliike Loviisan Aitta.

Alusta alkaen Loviisan Aitta on ollut asiakkailleen paljon enemmän kuin vain kauppa. Vanhan navetan uusi elämä on houkutellut asiakkaita bussilasteittain ympäri Suomea.

Markkinoinnissa yrityksen tarina on ollut kaiken ydin. Loviisan Aitasta on luotu vahva brändi, elämys, joka houkuttelee enemmän asiakkaita kuin yksikään tarjous.

Asiakkaiden lisäksi Loviisan Aitta on hurmannut kansainväliset asiantuntijat. Kaksi vuotta sitten Loviisan Aitta voitti kansainvälisen GIA – Global Innovator Award -kilpailun Chicagossa.

Kilpailu on sisustusalan vähittäiskauppojen kansainvälinen kilpailu, jossa tarkastellaan yrityksen menestymisen lisäksi muun muassa innovatiivisuutta, visuaalisuutta ja markkinointia.
 

Loviisan Aitta

Kauppias Helena Aho perusti Loviisan Aitan 15 vuotta sitten  yli sata vuotta vanhaan kivinavettaan Varsinais-Suomeen.

Nimensä yritys lainasi edesmenneeltä Loviisa-neidiltä, joka asui sotien jälkeen maatilan aitassa.

Helenan lapsuudessa vanha aitta oli satumainen aarrearkku hajuvesipulloineen ja vanhoine huonekaluineen. Tuosta tunnelmasta syntyi liiketoimintaidea.

 

helena_aho”Tialla on monipuolinen kokemus erilaisista viestintä- ja tiedotusalan tehtävistä. Kun tähän kokemukseen lisätään vielä Tian idearikkaus, innostuneisuus ja asioihin paneutuminen, on tuloksena vahva tiedotusalan ammattilainen joka suhteessa.”

Helena Aho, kauppias, Loviisan Aitta