elamysviestintaPiskuisimmalla pikkufirmallakin on omat nettisivut. Monet yritykset ovat mukana sosiaalisessa mediassa, ainakin Facebookissa ja Twitterissä.

Mutta yllättävän harvalla yrityksellä on tarjota mitään yksilöllistä sisältöä, joka erottuisi joukosta. Turhan moni luottaa kopioivaan markkinointiin, siihen, että riittää kun tehdään samalla tavalla kuin muutkin.

Ei se riitä. Jo pelkästään hankala taloustilanne vaatii viestinnällistä täysosumaa, jotta asiakkaat ihastuvat ja kilpailijat kadehtivat.

vinkkilaatikko_hyva_tarinaLisäksi pirstaloituva media ja asiakkaiden ajankäytön muutos pakottavat yritykset uudistamaan markkinointiaan. Ei putkimiestä kaipaava perhe enää etsi pelastajaa sanomalehden ilmoitussivulta, vaan internetistä. Sen vuoksi firman nettisivujen on oltava viimeisen päälle houkuttelevat.

Tarvitaan tarinoita. Pintaa syvempää otetta bisnesideaan, juttua yrityksestä ja sen perustajasta, tarinoita onnistuneista asiakassuhteista, faktaa alan näkymistä, tietoa yrityksen arvoista ja päivittäisiä kuulumisia.

Hyvä tarina myy. Se koskettaa, koukuttaa ja kiinnostaa.

Silti mitä tahansa hölynpölyä ei kannata suoltaa julkisuuteen. Jutuilla täytyy olla katetta ja tarinat täytyy kertoa kiinnostavasti mutta selvästi.


Parhaimmillaan tarinallinen markkinointi on niin koukuttavaa, että asiakas palaa yrityksen verkkosivuille yhä uudestaan hakemaan tietoa tai elämyksiä.

Mikä on Sinun tarinasi? Kerro se minulle, niin teemme siitä yhdessä houkuttelevaa viestintää.

tia@tiayliskyla.fi

050 581 6152